Aj navonok silní ľudia vo vnútri trpia

recenzia | 12. 5. 2023

V rámci Knižného štipendia som si minulý mesiac vybrala tretie pokračovanie úspešnej ságy Na dvore z tŕňov a ruží americkej spisovateľky Sarah J. Maas, a to z dôvodu, že ma táto jej séria veľmi nadchla. Nemohla som sa dočkať štvrtého dielu s názvom Na dvore zo strieborných plameňov, preto som po ňom pri prvej príležitosti siahla a začítala sa do neho.

Hrdá Nesta Archeronová sa vždy ľahko rozhnevala a ťažko odpúšťala. Po tom, čo ju násilím ponorili do Kotla a proti jej vôli premenili na férku, si len s námahou hľadá svoje miesto v tom cudzom, pre ňu novom svete, plnom nebezpečenstiev. A čo je horšie, stále nedokáže zabudnúť na útrapy vojny s Hybernom a vyrovnať sa so stratami. Viac ako ktokoľvek iný ju dokáže rozzúriť Cassian, skúsený bojovník, ktorého pozícia na Nočnom dvore ho stále drží v Nestinej blízkosti. Hnev však nie je to jediné, čo v jeho spoločnosti cíti. Iskrenie medzi nimi je nepopierateľné a plamene sa naplno rozhoria, keď ich okolnosti donútia tráviť spolu čoraz viac času. Na kontinente zatiaľ zradné kráľovné ľudí uzavreli nové, nebezpečné spojenectvo, ktorým ohrozili krehký mier vo všetkých ríšach. Aby ich Nesta a Cassian dokázali zastaviť, budú musieť čeliť hrôzam zo svojej minulosti. A tak vo svete, ktorý sa ešte nespamätal z vojny a už ním znova zmieta neistota, obaja zvádzajú boj so svojimi vnútornými démonmi, aj s nepriateľmi zvonka, a súčasne hľadajú prijatie – a záchranu – v náručí toho druhého.

„Nemôžem prežiť bez čítania.“ – Nesta Archeron

Ach, ako to povedať? Kniha Na dvore zo strieborných plameňov nebola najlepšia kniha zo série, ale ani najhoršia. Autorka sa vyhrala s romantickou linkou Cassiana a Nesty a zabudla tak na akciu, ktorej sme v predchádzajúcich knihách mali dostatok. Ku koncu knihy sa to však všetko zvrtlo a ukázala sa pravá tvár autorky, ktorú všetci milujeme.

Celú sériu, nielen túto knihu, od Sarah J. Maas odporúčam prečítať všetkým čitateľom, ktorí sa radi ponárajú do sveta fantasy. Neodporúčam ju ale deťom pod 15 rokov.

Alexandra Husárová, 14 rokov

Recenzia vznikla vďaka projektu Knižné štipendium IV.