Americký denník Jany Ciglerovej

recenzia | 15. 6. 2020

V aktuálnej situácii, kedy o cestovaní môžeme len snívať, som sa rozhodla, že spoznám nejakú krajinu aspoň na stránkach v knihe a Americký deník od českej novinárky Jany Ciglerovej bola skvelá voľba.

Americký deník novinárky Denníka N Jany Ciglerové obsahuje osobné postrehy a skúsenosti z bežného života na Floride, kde žila posledné tri roky. Ako Češka adaptujúca se na život medzi prevažne Latinoameričanmi prináša konkrétne a neobvyklé postrehy o tom, ako odlišne sa v tak národnostne pestrej spoločnosti žije a ako Čechom známe životné situácie riešia miestni ľudia. Koho cesta do Ameriky láka, nájde obohacujúce, niekedy vtipné, miestami pohoršené, občas i dojemné rozprávanie o tom, čo taký obyčajný život na druhej strane Atlantického oceánu obnáša.

Aj keď má kniha v názve slovo ,,deník” nie je to až taká úplná pravda, nie sú tam dátumy, časové záznamy, na čo sme pri denníkoch zvyknutí. Taktiež nečakajte ani geografické poznatky, pretože autorka sa sústreďuje hlavne na kultúru a každodenný život v Amerike. Dozvedáme sa mnoho zaujímavých informácií a nepísaných pravidiel, ktoré Američania dodržiavajú. Ja sama som si mylne myslela, že poznám Ameriku celkom dobre, no po prečítaní som zistila, že mám ešte celkom veľké medzery. S názormi autorky súhlasím a pri niektorých častiach som šťastná, že žijem v krajine v akej žijem, no určite by sme sa mali od Američanov aj čo to priučiť. Musím pochváliť aj veľmi pekné spracovanie knihy a rozkošné obrázky, ktoré nás pri čítaní sprevádzajú. Táto kniha nie je až taká známa a podľa mňa by si zaslúžila omnoho viac pozornosti. Určite vám, cestovateľom aj necestovateľom, Americký deník odporúčam všetkými desiatimi.

Tamara, 15 rokov

Recenzia vznikla vďaka projektu Knižné štipendium.