Čierna mačka

recenzia | 29. 12. 2022

Poznáte knihu Babka gaunerka? Je to príbeh od autora Davida Walliamsa, ktorý som čítal pár rokov dozadu. Keď som sa dozvedel ze David vydal pokračovanie s názvom Babka gaunerka opäť v akcií, tak mi bolo hneď jasné, že ju musím mať. A preto som si vrámci knižného štipendia za mesiac november vybral práve túto knihu.

Jedného dňa nejaký odvážlivec začne kradnúť veci nevyčísliteľnej hodnoty, a čo je najzvláštnejšie, necháva za sebou stopu. Slovo mňau. Čo je možno ešte kurióznejšie je to, že to slovo je napísané písmenami od scrabble. Benovi to pripomína zlodušstvá jeho babky, a čo je najhoršie, stáva sa hlavným podozrivým. Ak má dokázať svoju nevinu, musí odvážneho zlodeja prichytiť pri čine. V ceste mu stojí toľko vecí, ale musí to zvládnuť.

Ja mám knihy od Davida Walliamsa veľmi rád práve preto, že sú písané väčšími písmenami, teda sa ľahšie čítajú. V knihe sú krásne obrázky, čo je veľké plus. Je taktiež písaná zábavnou formou a číta sa úplne jednoducho. Povedal by som, že je vhodná na oddychové čítanie. Čo sa mi tiež veľmi páči je to, že na začiatku každej knihy sú nakreslené všetky postavy, ktoré v knihe vystupujú a je k nim napísaný aj stručný popis. V knihe som si najviac obľúbil kráľovnú, u ktorej ma milo prekvapila jej vtipná povaha a najviac som sa zasmial pri scénach s ňou. Na nervy mi liezol pán Parker, ktorý bol veľmi zvedavý, a preto mi naozaj liezol na nervy. Ako v každej Davidovej knihe, ani tu to nebolo iné, Raj je moja dlhodobá srdcovka. Samozrejme, ani iné postavy nesklamali.

Ak hľadáte knihu, pri ktorej sa zabavíte, oddýchnete si a ponoríte sa do super dobrodružstva, tak TOTO JE ONA!! Samozrejme, odporúčam si prv prečítať knihu Babka gaunerka, aby ste boli v obraze. David Walliams svojimi knihami zaručene nikdy nesklame, a preto patrí k mojím favoritom. Knihe dávam 5/5.

Alex Bodnár, 12 rokov

Recenzia vznikla vďaka projektu Knižné štipendium IV.