História aj vynálezy v jednej super knihe!

recenzia | 31. 3. 2022

Čauky kamaráti. Tu je zasa Lili a na ďalšiu recenziu som si vybrala knihu: Mať tak o koliesko viac! Napísal ju Ivan Popovič, ilustroval Dávid Popovič a vydalo vydavateľstvo Stonožka. Dokoca podľa nej natočili známy animovaný seriál vysielaný v RTVS. Knihu si môžete kúpiť na internetovej stránke vydavateľstva Stonožka, v internetovom kníhkupectve Martinus alebo u Sašky v jej super Kníhkupectve na Korze. Kniha má 52 naozajstných príbehov, ktoré vymyslelo 20. storočie.

A teraz vám prezradím zaujímavosti z príbehov, ktoré sa mi veľmi páčili.

Prvý je o počítači. Vedeli ste, že prvý počítač vážil tridsaťtisíc kilogramov?!?!? No ja som to nevedela.

Ďalší je o chladničke. Veľmi ma rozosmialo, keď tam bolo napísané: „Na severnom póle netreba chladničku, len rybu stačí pripevniť na palicu a dať ju tak vysoko, aby na ňu nedosiahli ani medvede alebo psy.“

Rovnako sa mi páčil príbeh o hračke. Už v praveku vznikla prvá hračka z kameňov a mamutích kostí. Potom jedna žena z Japonska vyrobila mäkučkého macka, drevené kocky a až potom jeden Dán vymyslel LEGO.

Knihu Mať tak o koliesko viac hodnotím vysoko a dávam jej 100 bodov zo 100. Mne sa kniha čítala ľahko. Sú v nej kreslené, ale aj odfotografované obrázky. Ale naozaj veľmi chválim, že je to pekne ilustrované. Pre mňa najsmiešnejšia hláška z knihy je: „Pozor, vyletí vtáčik!“ Keď som nejakému slovu nerozumela, hneď v druhej vete som to mala vysvetlené. Dúfam, že vyjde aj pokračovanie s inými zaujímavými vynálezmi. Odporúčam ju všetkým, ktorí majú radi vynálezy a históriu. Uvidíme sa pri ďalšej recenzii kamaráti. Tak dočítania!

Liliana Šidlovská, 8 rokov