Knižnica duší

recenzia | 1. 4. 2021

Tretí diel zo série Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej od amerického autora Ransoma Riggsa má názov Knižnica duší. Jeden z hlavných hrdinov v nej zistí, že má novú schopnosť, o ktorej nikto nevie. Deti sa chystajú na záchranu svojich priateľov a všetkých Neobyčajných. Hrdinovia sa preto presunú do tzv. Diablovho slumu, kde celý príbeh vyvrcholí a pridajú sa do deja nové postavy, napätie a veľa ďalších vecí a oblúd.

Jedna z mojich obľúbených vecí v celej tejto sérii sú fotografie, ktoré, ako v každom dieli ságy, boli veľmi autentické a vyzerali ako dobové snímky. Požičané boli od zberateľov a dodávali príbehu dobrú a jedinečnú atmosféru.

Do príbehu neboli zapojené všetky postavy, ktoré by podľa mňa viac spestrili dej a spravili ho zaujímavejším, čo bola škoda. Páčilo sa mi rozvinutie deja a nové udalosti, ktoré sa stali, ale napísala by som ich v menších detailoch. Prvá polovica knihy bola nezaujímavá a neoslovila ma. Druhá polovica knihy bola naopak energickejšia, stalo sa viac udalostí a bolo tam aj to napätie, ktoré som očakávala, keď som si chcela knihu prečítať. Z pohľadu jednotlivých častí série by som ju ohodnotila ako lepšiu než druhý diel, ale o niečo horšiu ako prvý diel.

Ako je známe, nie vždy sa autorom dlhších ság podarí získať si čitateľa dobrým a napínavým príbehom v každom dieli. S tým sa mi zdá, že autor, Ransom Riggs, stále bojuje a niekedy sa mu to podarí a niekedy nie. Už je na čitateľovi, či bude mať záujem si knihu prečítať, i keď predošlý diel nebol až taký dobrý.

&nbsp

Knihu by som odporučila deťom a tínedžerom, ak ich bavia napínavé, ale nenáročné knihy.

&nbsp