Magická jazda

recenzia | 15. 11. 2021

Ahojte! Dnes by som Vám chcel predstaviť knihu, ktorú som si vrámci knižného štipendia vybral za mesiac november. Nazýva sa Príbeh mágie od autora Chrisa Colfera. Kniha ma hneď na prvýkrát zaujala svojím obalom, ktorý bol veľmi farebný. A keďže mám veľmi rád literatúru tohto typu, tak som s výberom neváhal. Doma máme od tohto autora aj knižnú sériu Krajina príbehov, ktorú som si však zatiaľ prečítať nestihol, no členom mojej rodiny sa veľmi páčila.

Keď som knihu začal čítať, tak ma sklamalo, že sa tam nenachádzali skoro žiadne obrázky. Tie boli len pri niektorých kapitolách a aj to len na začiatku, no aj napriek tomu bola kniha veľmi pekne napísaná. Keby som knihu písal ja, určite by som tam nejaké obrázky pridal. Písmená v knihe boli menšie, ale keďže bola naozaj zaujímavá, tak mi to neprekážalo.

Príbeh sa začína v Južnom kráľovstve, v dome kde žila Brystal so svojou mamou, otcom a bratmi. V celej zemi bola zakázaná mágia, ženy nemohli čítať a navštevovať právnickú fakultu. Brystal však potajme rada čítala, no keď na to jej mama prišla, tak jej to zakázala. A preto si našla prácu v knižnici, kde ostávala dlho po svojej pracovnej dobe len preto, aby si mohla niečo prečítať. Raz však objavila zakázané oddelenie plné kníh a jednou z nich bola pravda o mágií…

Obľúbil som si Brystal, ktorá ma však niekedy svojím správaním hnevala, no nie až tak ako jej otec, sudca, ktorého som vôbec nemal rád. Najväčšie prekvapenie nastalo pár kapitol pred koncom, keď som sa dozvedel pravdu o jednej z postáv a vôbec som to nečakal. Už od prvých strán sa mi páčilo ako príbeh plynul a dúfam, že čoskoro preložia do slovenčiny aj druhú časť, na ktorú sa už teraz veľmi teším.

Knihu by som odporúčal všetkým tým, ktorí majú radi fantasy literatúru.

Alex Bodnár, 11 rokov