Mimi a Lízu čaká nové dobrodružstvo

recenzia | 2. 6. 2022

Ahojte priatelia! Na mesiac máj som si vybrala knihu Mimi a Líza – Záhrada. Túto knihu napísali Katarína Moláková, Katarína Kerekesová a Ivana Šebestová. Ilustrovali ju Ivana Šebestová, Katarína Kerekesová a Boris Šima. Vydalo ju vydavateľstvo Slovart. Štvrtý diel príbehov o Mimi a Líze som si vybrala preto, lebo som už prečítala všetky predchádzajúce časti.

Teraz vám prezradím trochu z knihy. Tak ideme na to!! V jeden jesenný deň sa sídliskom ozýval rachot. Pán hodinár Rúžička sa išiel pozrieť na balkón, čo sa to tu deje. Ostal prekvapený a zakričal: „Už prišiel! Už je túúúúúú!! Už priniesli kontajner na pokazené veci.“ Keď Líza počula pána Ružičku kričať, začala niečo hľadať vo svojej izbičke. Všetci ľudia v činžiaku sa rozbehli dole po schodisku a každý niečo držal v rukách. Katka Sladká – vychýrená cukrárka niesla popraskané staré bábovkové formy, hodinár Rúžička držal budík, ktorý sa zbláznil. Raz šiel dopredu, raz dozadu. Úžasné krajčírky dvojičky Lenka a Zdenka priniesli dve vŕzgajúce stoličky, údržbár Mojmír Kladivo sa chcel zbaviť starej skrine s prepadnutým dnom, záhradník Zelinka zase rebríka s polámaným stupienkom, Melánia Spevavá doniesla na vyhodenie šaty, do ktorých sa už nezmestila. Z druhej strany kontajnera sa ozvalo: „Líza, drž to poriadne!“ Bol to hlas Lízinej mamy. Ona sem priniesla starý nočný stolík. Líza stolík pridržiavala len jednou rukou, lebo v tej druhej držala červenú loptu. Mimi sa spýtala Lízy, čo chce ona vyhodiť. Líza jej strčila pod nos jej červenú loptu. Mimi si ju ohmatala a povedala: „Líza, veď toto nemôžeš vyhodiť! V tom sú všetky naše spomienky! Napríklad, keď som ťa naučila chytať so zavretými očami alebo ako si ma naučila driblovať.“ Líza loptou mierila na kontajner, no netrafila. Prehodila ho. Keď chcete vedieť ako a kde loptu Líza hodila a aké nové dobrodružstvo spolu s Mimi zažili, príďte si kúpiť knihu do Kníhkupectva na Korze.

Knihu Mimi a Líza Záhrada hodnotím 10/10. Veľmi sa mi páčila. Bola to zasnená kniha. A bola pekne ilustrovaná. Moje obľúbené postavy boli Mimi a Líza, lebo sú šikovné a múdre. Super bolo, že všetci čo vyhodili staré veci ich znova nejako využili. Túto knihu odporúčam tým, ktorí majú radi zasnené knihy. Kniha sa čítala ľahšie. Verím, že vyjde aj ďalšia časť. Uvidíme sa pri ďalšej recenzii. Tak dočítania čitatelia.

Liliana Šidlovská, 9 rokov