Pre fanúšikov J. K. Rowlingovej

recenzia | 1. 12. 2021

Ahojte! To som ja, Ela. Som veľmi rada, že môžem písať už túto tretiu recenziu. Tentoraz je o knihe Ikabog. Teraz vám poviem informácie o knihe.

Kniha má spolu 299 strán a 64 kapitol. Napísala ju J.K. Rowlingová. Bola vydaná v roku 2020 a je odporúčaná pre deti vo veku 7 a viac rokov. Vydalo ju vydavateľstvo Stonožka a preložila ju Oľga Kralovičová.

Blahobytie je najšťastnejšie miesto na zemi a vládne mu kráľ Ugo Udatný. Viete prečo je Udatný? Po prvé preto, lebo sa to hodilo k jeho menu a po druhé, lebo raz zabil osu úplne sám, ak nepočítame 5 lokajov a čističa topánok. No, ale prejdem k príbehu. Pani Hrdličková umrela a jej dcéra Hanka za ňou smúti. Musí sa presťahovať do nového domu, pretože je to vraj nefér kvôli iným rodinám. Je deň prosieb a do paláca prišiel starček z Mokradí. Povedal kráľovi, že jeho psa asi zožral Ikabog. Kráľ sa tak vybral na výpravu do mokradí hľadať Ikaboga. Viac vám ale neprezradím, lebo by ste prišli o zážitok. Kto je to Ikabog, či ho našli, alebo či zvládli cestu, sa dočítate v knihe.

Určite ste si všimli, že pri zaujímavostiach o knihe nie je uvedený ilustrátor. To vám poviem aj prečo. Ilustrácie kreslili deti z celého Slovenska. Bola vyhlásená súťaž a najlepšie práce vybrali do knihy. No nie je to super? Mne osobne sa v knihe nepáčila postava Lorda Lumpeda, pretože bol zákerný a krutý. Ale kniha bola super a oplatí sa ju prečítať. Čítanie knihy mi spríjemňovala knihorožka, tiež z Kníhkupectva Na korze. Tak zatiaľ do čítania a uvidíme sa pri ďalšej recenzii.

Ela Myciová, 8 rokov