Rod zeme a krvi

recenzia | 3. 6. 2021

V máji som siahla po novej knihe od autorky Sarah J. Maas. Tá nesie názov Rod zeme a krvi a patrí do série Mesto Luny. Osobne mám túto autorku veľmi rada. Čítala som od nej knižnú sériu Trón zo skla a musím povedať, že patrí medzi moje obľúbené série. Aj tú môžem vrelo odporučiť. Veľmi sa mi páči spôsob, akým si autorka vytvorila svoj vlastný fantasy svet, ktorý je originálny a všetky postavy majú niečo do seba. Sú perfektne napísané, až sa Vám zdá, že je to skutočnosť. Musím podotknúť, že ani táto jej kniha ma nesklamala a už sa teším na pokračovanie. Autorka nám tu predstavila z každého rožku trošku. Mohli sme sa stretnúť s detektívnou zápletkou, s fantasy prvkami, ale aj romantickou linkou. Všetko dokopy je v príbehu spojené do jednej úžasnej knihy.

Aby som povedala pravdu, keď som knihu začala čítať, tak som nevedela, kde je sever. Prišlo mi to chaotické, ale približne od strany 100 som sa do deja dostala a kniha sa už čítala sama. Takže ak budete mať na začiatku tejto knihy rovnaký problém, nedajte sa odrovnať. Keď prejdete prvými stranami, pôjde to ako po masle, a to hlavne na záver. Celý dej príbehu sa stupňoval, bola som napätá do konca, ktorý ma prekvapil v dobrom slova zmysle. Na tejto knihe ma veľmi zaujala, nazvime to, hlavná myšlienka príbehu – S láskou je možné všetko.

Veľmi mi sadli hlavné postavy, teda Bryce a Hunt. Boli úplne rozdielni a práve preto sa dopĺňali. Na oboch sa mi najviac páčil ich humor a to, že boli svojskí, stáli si za svojím a chránili jeden druhého. Príbeh sa točí okolo vyšetrovania vraždy, ktorá sa udeje na začiatku knihy, nechcem Vám však prezradiť, o čo pôjde, aj keď si to teda budete môcť prečítať na zadnom obale knihy. Napínavé vyšetrovanie bude poprepletané postupnými dávkami tajomstiev, doberaním a vykresľovaním nových postáv knihy.

Chvíľu som váhala s výberom tejto knihy, pretože predsa len má okolo 620 strán a nevedela som, či by som to časovo stíhala. No knihy od tejto autorky ma naučili, že aj keď sú dlhé, tak na konci sa mi budú zdať krátke a budem potrebovať ich pokračovanie (ktoré dúfam, že vyjde čo najskôr.) Inak tomu nebolo ani teraz a môžem vám s čistým svedomím povedať: CHOĎTE DO TOHO!
Myslím si, že neoľutujete.

Nina, 15 rokov