Slávna päťka

recenzia | 17. 4. 2020

V dnešnej svojej recenzii by som rád predstavil britskú autorku „detských detektívok“ Enid Blyton a jej sériu knižiek plných dobrodružstiev a napätia Slávna päťka.

Slávnu päťku tvoria štyri deti a pes. Sú to súrodenci Anna, Dick a Julian a ich sesternica Georgína, ktorú však prezývajú George, keďže na svoje dievčenské meno zo zásady nikdy nereaguje. Piaty člen tohto týmu je Georgov pes Timothy. Tim je verný a statočný psík, či vlastne psisko s velikánskymi očiskami. Je ich nerozlučný a oddaný priateľ. Veľmi sa mi páčil, rád by som mal aj ja takéhoto verného, štvornohého kamaráta.

Zo série knižiek Slávna päťka som mal zatiaľ možnosť prečítať si hneď dve, a to Slávna päťka na pašeráckom vŕšku a Slávna päťka ide táboriť. Obe knižky som, ako sa hovorí, „prečítal jedným dychom“ a môžem potvrdiť, že to čo sa hovorí o Enid Blyton, že má dar vdýchnuť do svojich príbehov tajuplnú a dobrodružnú atmosféru, je pravda.

Príbeh knižky Slávna päťka na pašeráckom vŕšku sa odohráva ako už samotný názov knihy napovedá na takzvanom „Pašeráckom vŕšku“, čo bol vrch s vežou na jeho vrchole. Samotný vrch prezývaný aj „Zatratenec“ bol celý popretkávaný tajnými chodbami a aby toho ešte nebolo málo, bol obklopený aj nebezpečnými močiarmi. Ale akým nebezpečenstvám bude slávna päťka čeliť a ako sa s nimi vysporiada, nebudem prezrádzať, to už si musíte prečítať sami.

Príbehy slávnej päťky určite rád odporúčam všetkým, ktorí majú radi dobrodružstvo, napätie, všetkým tým, čo sa radi hrajú na detektívov a radi riešia záhady.

Filip, 12 rokov

Recenzia vznikla vďaka projektu Knižné štipendium.