Smutno za teplom domova

recenzia | 11. 1. 2023

Eli je šteniatko, ktoré má najlepšiu majiteľku Julku, ktorá sa o neho poctivo stará a chodí ho venčiť. Jedného dňa sa Julkina izba zmení na škatuľové kráľovstvo. Všade, kde sa Eli pozrie, sú škatule. Vôbec nevie, čo sa deje. O chvíľu príde Julkina najlepšia kamarátka a sadnú si do Julkinej detskej izby. Eli si k nim vyskočí na posteľ a pozoruje ich. Tvária sa smutne. Julka práve hovorí, ako jej je za ňou smutno, keď sa odsťahuje do domu. Julka sa totiž sťahuje na nové miesto. Keď kamarátka odíde domov, Julka pokračuje s balením. Keď ocko schádza so škatuľou dole schodmi, Eli ho potkne a on si vyvrtne členok. Mamka a ocko dcére preto navrhnú, aby Eli na pár dní postrážila babka. Julka sa bránila, ale nakoniec s tým musela súhlasiť. Celý deň smutne nosila škatule a spomínala na to, aké by to bolo, keby s ňou bola Eli a balili by sa spolu.

Eli smutne sedela v prepravke v babkinom aute a rozmýšľala, prečo tam nie je Julka. Keď babka s Eli dorazili domov tak ich pred dverami čakal babkin kocúr. Eli sa ho zľakla a utiahnutá v kúte babkinej izby čakala s tým, že Julka sa čoskoro vráti. Eli čakala a čakala, ale Julka stále neprichádzala. Na druhý deň sa Eli rozhodla utiecť a nájsť si svoju majiteľku. Keď si ona neprišla po ňu, tak šteniatko ide za ňou. Eli prešla rozličnými ťažkými úlohami, a to len preto, lebo tak milovala svoju majiteľku Julku. Či sa tie dve našli a či nie, tak to sa dozviete v tejto úžasnej knižke – Eli smúti za domovom od autorky Holly Webbovej.

Na knihe sa mi páčilo, že sa Eli rozhodla ísť za svojou majiteľkou a ani trochu nezaváhala. Moja obľúbená postava v knihe bola Eli, a to preto, lebo bola veľmi odvážna.

Ilustrácie boli veľmi pekne nakreslené. Na prvý pohľad sa obrázky zdali akoby vkreslené do knihy ceruzkou.Knihu by som odporučila všetkým čitateľom, ktorí majú radi psíkov a napínavé príbehy.

Grétka Džujková, 10 rokov