Veľké emócie v podaní Colleen Hooverovej

recenzia | 9. 11. 2022

„Čítanie je hobby. No pre niektorých z nás je to únik od ťažkostí, ktorým čelíme. Všetkým, ktorí utekajú do kníh, sa chcem poďakovať, že ste sa dostali do tejto knihy.“

Matka z Texasu a autorka bestsellerov Colleen Hoover dosiahla celosvetový úspech vďaka svojim intenzívnym súčasným romantickým knihám. Reminders of Him je jej najnovší román, ktorý som čítala v angličtine. Je to surová, zničujúca a emocionálna kniha, ktorá fanúšikov CoHo a aj nováčikov v jej knihách chytí za srdce.

Po piatich rokoch väzenia za tragickú chybu sa Kenna Rowan vracia do mesta, kde sa všetko pokazilo, v nádeji, že sa opäť stretne so svojou štvorročnou dcérou. Ale ukazuje sa, že mosty, ktoré Kenna spálila, nie je možné obnoviť. Každý v živote jej dcéry je odhodlaný zbaviť sa Kenny, bez ohľadu na to, ako tvrdo pracuje, aby sa dokázala vrátiť. Jediný, kto pred ňou úplne nezavrel dvere, je Ledger Ward, majiteľ miestneho baru a jeden z mála zostávajúcich spojení s Kenninou dcérou. Ale, ak by niekto zistil, ako sa Ledger pomaly stáva dôležitou súčasťou Kenninho života, obaja by riskovali stratu dôvery všetkých pre nich dôležitých. Títo dvaja vytvoria spojenie napriek tlaku, ktorý ich obklopuje, no s rastúcim románikom rastie aj riziko. Kenna musí nájsť spôsob, ako sa zbaviť chýb z minulosti, aby si mohla vybudovať budúcnosť, v ktorej si bude môcť pokojne žiť.

Reminders of Him sleduje Kennu Rowan, mladú matku, ktorá bola nedávno prepustená z väzenia po päťročnom treste za hroznú chybu v úsudku. Kennin návrat domov je poznačený tvrdým odporom, pevnými názormi, ochranou a odmietaním. To však mladej matke nezabráni v tom, aby sa pokúsila zo všetkých síl znovu spojiť so svojím dieťaťom. No cesta k prijatiu a odpusteniu je náročná. Keď jeden muž ukáže Kenne súcit, porozumenie a lásku, ktorú si zaslúži, veci sa začnú obracať na úplne opačnú stranu. Musí však urobiť srdcervúca voľbu a Kennina malá dcéra je zachytená v tomto mučivom rozdelení. Podarí sa Kenne konečne uniknúť zo svojej minulosti a opäť nájsť šťastie ako matka?

Svoju púť Colleen Hoover ešte len začínam, keďže Reminders of Him je moje druhé čítanie od tejto mimoriadne populárnej autorky. Už nejaký čas som videla, ako kniha koluje na Instagrame a nakoniec som podľahla pokušeniu a kúpila som si vlastnú kópiu. Som nesmierne rada, že som tak urobila, pretože som sa k jej videniu sveta skutočne pripojila a písmena na papieri sa postupne menili na realitu.

Viac ako štyridsaťdva kapitol a epilóg – Reminders of him dáva čitateľovi exkluzívny prístup k myšlienkam, strachom, emóciám, láskam a životom dvoch kľúčových postáv. Základ tohto príbehu tvorí meniaca sa forma rozprávania zdieľaná medzi hlavnou hrdinkou Kennou a Ledgerom. Vidieť veci z pohľadu jednotlivých hlavných postáv pomáha čitateľovi plne porozumieť pocitom, emóciám a priestoru hlavy týchto protagonistov. Myslím si, že Hoover odviedla skvelú prácu, keď vo svojom dojímavom románe stelesnila ženskú aj mužskú perspektívu. Medzi týmto dojímavým príbehom sú vložené listy, ktoré napísala Kenna svojmu stratenému milencovi. Tieto veľmi osobné a úprimne písané vyjadrenia dodávajú príbehu ďalšiu vrstvu. Ocenila som aj prvky, ktoré Hoover poskytuje, ako napríklad zoznam skladieb na zadnej strane knihy,

Z hľadiska knihy ako celku je Reminders of Him bolestivé, zdrvujúce, srdcervúce, pravdivé a ohľaduplné rozprávanie. Colleen Hoover je v mojich očiach inštinktívna a intuitívna rozprávačka, ktorá vie, ako sprostredkovať veľké emócie svojich postáv. Okolo Reminders of him koluje množstvo tém, od lásky, vášne, zhovievavosti, nerozhodnosti, úsudku, odpustenia, viny, lojality, starostlivosti, smútku, straty, zákona, reštitúcie, prijatia, ochrany, pravdy, odvahy, odolnosti. A nádej. S Hooverovou charakteristickou zmesou mučenej lásky je Reminders of Him jedno všestranné čítanie.

Soňa Čisľáková, 14 rokov

Recenzia vznikla vďaka projektu Knižné štipendium IV.