Young adult kriminálka

recenzia | 3. 4. 2024

Kniha od autorky Holly Jacskon, ktorá je známa svojou triológiou „Ako nájsť vraha“ napísala aj túto Young Adult krimi, ktorá je rovnako dokonalá, ako aj jej predošlé knihy! Dej sa odohráva v jednu noc, a preto sa kniha číta jednoducho a rýchlo.

Šiesti kamaráti sa vyberú na výlet. Chcú stráviť jarné prázdniny na pláži. Cestujú karavanom, aby pomohli hlavnej postave Red ušetriť peniaze, keďže na letenku, ako ostatní spolužiaci, nemá. Po ceste do kempu zablúdia a bez signálu alebo inej známky ľudskej spoločnosti zostávajú zaseknutí uprostred ničoho. Prestrelené pneumatiky však naznačujú, že nejde o náhodu. Snajper ich sleduje ďaleko z lesa a je ochotný zabíjať. Vie presne, kto sa v karavane nachádza, a aj to, že jeden zo skupinky pozná tajomstvo, pre ktoré sú v túto noc uväznení. V prostredí karavanu vyplávajú na povrch hlboko ukryté tajomstvá, ktoré rozvracajú priateľstvá a uberajú na vzájomnej dôvere. Ako názvov napovedá, prežijú piati…

Holly Jacskon je jednou z mojich najobľúbenejších autoriek, hoci kníh nenapísala veľa. Veľmi som sa tešila na jej novú krimi, keďže sa mi séria „Ako nájsť vraha“ veľmi páčila. Dej sa odohráva v jednu noc, je rozdelený do ôsmich hodín a od začiatku je zaujímavý, preto sa kniha čítala doslova sama. V postavách som sa vedela zorientovať hneď a nič nebolo mätúce. Najobľúbenejšou postavou bol určite Arthur, a to pre jeho starostlivosť, láskavosť a skromnosť, no zase postava Olivera mi liezla každou stranou viac a viac na nervy. Všetky postavy vytvárali dokonalý dej a napätú atmosféru.

Knihu odporúčam hocikomu, kto má rád detektívky a napätú atmosféru. Knihe by som nijaké vekové obmedzenie nedala, no myslím si, že zaujme skôr mladších čitateľov. Starších určite neurazí. Knihu hodnotím 5/5.

Diana Popeláková, 16 rokov

Recenzia vznikla vďaka projektu Knižné štipendium V.